:o

Läste på Isabellanilsson.devote.se att hon hade skrivit såhär:

Har inte haft en aning om att betfor är sött?


Seriöst, har tänkt på det typ 7 av 10 ger sina hästar betfor dagligen, frukost som kvällsmat.

Jag går ju hästsport nu i skolan, och vi kommer gå in mer på det där med foder bland annat.

Vad som är bra för hästar och inte, och ett stort problem som har tillkommit mer och mer är just det där med att fler ger sina hästar fel sorts foder som innehåller för mycket socker. Tillex. betfor. Som bara är gjort på socker! Vilket inte är bra alls, dem får en socker kick en liten stund sen blir dem helt slut och orkar ingenting.

Hästar är ju inte gjorda för att äta så mycket socker av naturen, så dem mår inte bra utav det.

Utan dem ska ju klara sig på endast grovfoder, hö/ensilage.

Jag har aldrig gett mina hästar betfor dagligen, men någon gång i bland så där för att det ska vara gott eller för att få Becki att dricka på tävling typ. Men inte hemma varje dag. Men kan sätta pengar på att läskigt många av er som läser detta nu ger betfor varje dag till era hästar ;)

Sluta med det är mitt råd, dem blir inte piggare av det- tvärt om!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0