HAHA !!

Haha omg idag asså x'd
Till att börja med gick vi på en liten skogspromenad på kanske 40 minuter. Mysigt, men lite jobbigt att vi skrämmer upp varandra hela tiden... Både jag och Jerry är jätte rädda för älgar ><
När vi hade kommit tillbaka var jag super sugen på att rida. Och det satt redan grimskaft i en vanlig grimma, så jag bytte grimma istället för krångla med det
((vilket jag är väldigt glad för nu))
Jag har ridit Jerry i över 3 år. Och eftersom hon är ganska galen så har hon tränat min balans varje dag. Skygga hit, skygga dit. Skena här, skena där... och tvär stopp där. Så senast jag ramlade av var för 3 år sedan. Hon stannade på ett 60 cm räcke, jag gled fram på hennes hals och landade på knä. Innan det har jag inte ramlat av på kanske 6 år. Och jag har aldrig liksom flugit av.
Menmen...
Jag skrittade där lugnt och fint runt hagarna. Sen helt plötsligt skenar hästen iväg... Eftersom att jag är van blir jag ju inte direkt rädd eller något. Så jag typ började prooa och ta i grimskaften (precis som att det skulle hjälpa) Sen snubblar Jerry, så hon stannar till och huvudet åker ner... Och jag FLYGER iväg. Landar typ på sidan/mage och riktigt glider fram. Jag ser hur Jerry fortsätter springa, så det va inget snack om saken... Upp och fånga hästen! Jag reser mig upp och känner hur jag har ont överallt, hur svag jag är, får ingen luft, FÅR INGEN LUFT!! Nej, jag måste fånga Jerry först. Fast hon stannade och började äta några meter bort bara. Så jag satte mig hos henne, vilade lite och bara skrattade xd
Allt gick bra, förutom att jag har rätt ont i både rygg och nacke nu :( Men det ger sig nog snart hoppas jag...
-
Första riktiga avramlingen måste väl ske någon gång... Sen att den gången skulle vara just idag när jag red ute, barbacka, i grimma och grimskaft och utan hjälm är ju en annan sak.. x'd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0