Chivaz.

IDag va ja hos chivaz.
Tog ut honom ifrån hagen och borstade han, sen tog jag tränset på honom och spöet och började lära han och flytta för skänkel. Men han vänder huvudet emot mig hela tiden för att ha godis och gör ingenting förns han får det. Det är ett täcken på ouppfostran.
Sen efter de började jag öva på spanskskritt. Han blir bättre och bättre och börjar förstå mer och mer, vilket är bra!
Sen tog jag på honom repgrimman och gick in i hagen och satte mig upp på han. Inte så bra för han gick bara iväg så ja hopapde av och började göra 'stanna,starta' övningen. ( någon som vill veta va de går ut på?)
Han är så närgången hela tiden så det är inte klokt.
Sen tog jag nådra 'träd'grenar och typ som ''hinderstöd''

Ibland såg det ut såhär:

Ibland såhär

Och ibland såhär:

Olika ifrån gång till gång. Men han va jätteduktig tyckte jag.
När jag skulle vända ryggen till han för att greja med något. ( tror ja skulle ringa mamma?)
Så springer han över mig?! Då vart jag inte glad, så jag började med starta,stopp övningen och den övningen ska ja öva varjegång jag är där. Det är ju bara tecken på ouppfostran.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0