Svar från mikaela


ÄLSKAR ni bananer?
Om ja gör? Äter fan inge annat.

Ska ni börja ta lektioner?
Jag har valt ridning på individuella valet i tvåan så det blir väl lite lektioner och annat smått å gott.

Vad har ni för mål med era hästar ?
Först och främst vill ja att vänstergaloppen ska sitta innan ja ger mig ut och tävlar å så med henne vilket ja såklart vill göra nån gång i framtiden.

Vill ni tävla ?
Ja, det vill ja. Men jag är lite feg av mig :b 

Hur ser ridschemat ut på en vecka?
Ser väldigt olika ut från vecka till vecka. Men ungefär: vila 1-2dagar, uteritt ca 2-3 gånger, hoppning 1 dag, dressyr dom övriga dagarna typ.

Vilken är er favoritgren?
hmm, får väl säga hoppning då :)

Står era hästar uppstallade eller går dom på lösdrift, varför? :)
På sommaren går dom på lösdrift för att det är ca 2km till sommarhagen och mina hästar trivs med att få gå ute dygnet runt på sommaren. På vintern står dom hemma och går in i stallet om nätterna. Skulle inte kunna tänka mig att låta dom få gå ute dygnet runt på vinter. Dels för att det är kallt och det känns mycket säkrare att ha dom inne då :)

Har ni era hästar hemma eller hyr ni in dom?
Har ett eget stall så dom står hemma.
 
Hur ser foderstaten ut? :)
jadu, det kommer ja inte ihåg just nu eller ja eftersom dom får mindre nu när dom går på grönbete :)

Hur ofta vilar era hästar?
Wininna vilar 1-2 dagar i veckan, det beror på.

Vad tycker ni om olika bett?
Asså ja vet inte riktigt va ja tycker. Pessoa är väl ett bett som ja inte gillar så mycke iaf.

Vad är de sämsta/bästa med era hästar?
Det sämsta med wininna är nog att hon kan bli riktigt grinig när hon brunstar. Kan komma på många bra saker med henne, men en bra sak med henne är väl att hon är så otroligt snäll! Vem som helst kan rida henne. Har små kusiner som brukar vara här och rida och dom får göra nästan va som helst på henne.
 
Vilken är era favoritfilmer?
jag har faktiskt ingen speciell favoritfilm. Men felon är en riktigt bra film! fast mannen som talar med hästar är också riktigt bra. haha kan komma på många fler riktigt bra filmer :D

var brukar ni handla era kläder?
Gina tricot, h&m, bik bok, carlings, vero moda m.m

Vad är de värsta ni vet?
Svår fråga.. hmm, vet inte men ja ogillar verkligen mörker!

Är ni bästa vänner?
Absolut inte! Tvingas ju umgås med henne eftersom hon har ronna i mitt stall..
höhö skämt å sido. Nej men bästa vänner kan ja nog inte påstå att vi är :)

Vad är era favoritmärken på mobiler?
Iphone helt klart!

Hur ser en vanlig dag ut för er?
Åker till skolan ve 08:15 och kommer hem 15:00 eller 17:00, äter, rider och på kvällarna sitter jag vid datorn och framför tvn.

Har ni varit utomlands nån gång, isf var ? :D
ja de har jag. Jag har varit till Grekland 2 gånger, en gång till creta och en gång till rhodos. Och så har ja varit till turkiet, tunisien och bulgarien också :D

                                          


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0