Svaren ifrån Johanna

Vilken är er favoritgren?
Hoppning och dressyr är helt klart mina favoritgrenar!

Står era hästar uppstallade eller går dom på lösdrift, varför? :)
Min ponny står hos Mikaela, så alltså går hon på lösdrift på sommaren och står i stallet på nätterna på vintern.

Har ni era hästar hemma eller hyr ni in dom?
Jag hyr in mig hos Mikaela men håller på och övertala mamma och pappa om att bygga stall ;)

Hur ser foderstaten ut? :)
Har inte de i hjärnan just nu.

Vilken är era favoritfilmer?
Min är nog Never say never med Justin bieber.

var brukar ni handla era kläder?
olika, men favoriten är nog ändå H&M

Vad är de värsta ni vet?
Spindlar!

Är ni bästa vänner?
Nej men bra kompisar.

Vad är era favoritmärken på mobiler?
Sony ericsson.

Hur ser en vanlig dag ut för er?
sovmorgon - dator - stallet - kompis ect.

Har ni varit utomlands nångång, isf var ?
ja i Grancanaria många gånger, norge och Åland.

Vad har ni för mål med era hästar ?
Målet med ronna är och få henne sluta sticka iväg och låssas som jag inte sitter på ryggen.  Och att hon ska få mer respekt för mig ifrån både hästryggen och Marken.

Vill ni tävla ?
Ja det är klart jag vill, men vad jag har hört passar inte ronna så där bra till tävlingshäst då hon blir nervös vid tävlingsplats. Men någon tävling kommer vi ut på!

Hur ser ridschemat ut på en vecka?
Varierar. Dressyr-terräng ( skogen ) hopp - allround osv.

Hur ofta vilar era hästar?
Oj, eh mellan 1-4 dagar. Oftast ligger de på mellan 1-2 dagar.

Vad tycker ni om olika bett?
Vissa är bra!

Vad är de sämsta/bästa med era hästar?
Bästa med ronna är att hon alltid är så kelgris. Råkar man nämna ordet: '' Godis'' lägger hon huvud på sned och ger en massor av pussar så hon ska få lite godis ;)
Sämsta är att hon sticker iväg med en ibland och man har ingen kontakt med henne i munnen. Vilket är riktigt läskigt.

Ska ni börja ta lektioner ?

Jag tror jag kommer göra det till hösten!


ÄLSKAR ni bananer?

vilken fråga? Vem gör inte? =s


hur långt vill du komma med ronnis? 

Hur långt? Hm vill komma ut på någon tävling med henne och komma lite längre med vänskapen vi har. höhö sen har jag nog inga sådär mål med henne. Kanskea tt honska sluta uppföra sig som hon gör ibland ;)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0