galen ponny jaoo..

Idag va en galen dag ska ni veta. Började med att vi red upp för en backe. Mikaelas shettis Camillo va me och sprang lös. Somvanligt vill han få igång alla andra på äventyr så de första han gör när vi går upp för backen är och sätter fullkruta upp. Ronna är med på noterna och sticker efter och jag glider bakåt och de tyckte inte ronna om! Hon bockade och sprakade bakut tills jag tvingade mig själv och flytta mig längre fram fast det var SJUKT svårt i en uppförsbacke såklart.
_
Vi fortsatte vår ridtur och efter vi har travat och galopperat en del hoppade vi över en stock.
Camillo fick lite damp igen och sticker iväg och ronna med. Det var sjukt läskigt eftersom de va smågupp hela tiden. Småbackar kanske man ska kalla det om de är upp-neför-upp-neförsbackor. Det va som man skulle ha tagit ur bettet ur munnen på henne för hon lyssnade inte ett skit och fortsatte fortare och fortare, livrädd som ja va, ( hon kunde ha snubblat och ramlat osv) fick jag kasta mig av  när den värsta nerförsbacken kom och hon saktade inte av ens. Hamna på huvudet och inte vet jag hur jag slog mig men det kändes som någon hade gett mig en blåtira för de gjorde så ont runt ögat, och i huvudet för den delen och nacken. Aja men hästarna sprang vidare och vände sen, ronna stackaren hade tyglarna intraslades i benet, men hon va som normal! och sen fortsatte vi.
_
Sjukt jobbigt när hon ska göra såhär, jag vet att hon är jätte glad men dehär kan hända på ridbanan oxå. Aja de går väl över med tiden.
ibland kan du va galen och ha huvudet fullt med oförståliga tankar. Men ja älskar dig ändå snuttis! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0