Äntligen typ..

Har varit lite dålig på och uppdatera, inte så lätt om man kommer hem ifrån stallet jätte trött. Men ska berätta vad jag har gjort dom två senaste dagarna.
_
Igår red jag på ett 'nytt' bett. Det bettet fick jag med när jag fick ronna, men har bara använt det 2 gånger för har trott det har varit jätte starkt. Men raka bett är ju bra! Hon vart en hel annan häst. Hon sökte sig lättare ner med det när man jobbade henne. Det satt inte korekt eftersom jag inte red så länge. Tränade på volter/skänkelvikningar, ryggningar,galpopombyten och så vidare! Sen var vi tvungna att dra till sommarhagen och påbörja bygget av vindskyddet.
_
Idag red jag på det raka bettet + wininnas sadel + snodd = underbar! Vet att snodd inte är så bra, men det hjälper en så mycket, man kan tänka på sitsen/ridvägarna mera. Iaf så känner jag, jag har väldigt svårt att rida lätt och jobba ner hästen iform. Sitter helst barbacka. Jag fortsatte och jobba vidare på det jag jobbade på igår och det gick jättebra! Tänkte på min sits och allting.
Och idag byggde vi på med vindskyddet, i morgon blir det nog klart.
höhö..
/ Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0