Ruta ett?

igår var jag så sur så jag hade ingen stor lust att blogga, kollade oxå på ponnyakuten.
_
Men igår är det en typiskt såndär dag jag bara vill glömma. Hon är precis som hon var ibörjan. Stanna,gå bakåt, ner idiket *driver framåt* backar och stegrar och vänder i luften, sliter huvudet och 'skenar' hemåt, får stopp på henne, vänder henne och samma visa händer igen. Trodde hon hade slutat göra så, vi är tillbaka på ruta ett igen och jag vet inte om jag orkar gå igenom allt igen. Det har varit en lång resa hit och nu dethär? Vet att man inte ska ge upp, för jag är en sån som inte vill ge upp men isånna här tillfällen är det himla lätt att ge upp när hästen sliter sig loss.
Vet absolut att det är markarbete som gäller. Att sätta på henne nya bett, ta kedjegrimskaft och ha spö är bara en genväg, det anses som man inte klarar av sin häst. Men jag vill klara av henne, jag vill kunna säga till henne redigt att hon inte får göra så. Men det är inte lätt när hon är envisnare än .. jag vet inte vad. Aja Majja och magda ska hjälpa mig så jag kommer nog orka mig igenom detta. Om inte måste jag sälja henne och det vill jag inte.
ibland vet jag inte vad som flyger i dig.
/ Johanna L


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0