Härlig promenad

Gick ut på promenad i det härliga och blåsiga vädret, var verkligen jätteskönt. Fick ändå inte rida för mamma för hon tyckte de va för farligt och rida själv ute i stormen, mammor alltså. Men stod ändå på mitt schema att jag skulle ut och gå så det gör mig ingenting, inte ronna heller för hon njöt hela  rundan vi gick. Ibland stannade hon för att kolla läget och inte ville gå fram, så fick väl vänta ut henne.. fast hon tog så lång tid på sig så jag smackade på så då gick hon. Använde kedjegrimskaftet för ville inte riskera att hon skulle slita sig. ( hon sliter sig ALDRIG med kedjegrimskaft på något konstig vis, hon verkar ha respekt för det iaf.)
I morgon står de markarbete på schemat, så ska väl göra något skojigt. Tänkte bara medela att varje torsdag framöver nu kommer ronna få vila, dels för hon har säkert ridits ett par dagar ordentligt och dels för att jag ska på innebandy träning.
bild från första gången jag rider henne här hemma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0