Uuuha mejja.

Måste bara slänga inn ett inlägg nu när internet funkar. Mitt internet funkar inte alltid utan det hoppar hela tiden. Så är det alltid på sommaren så jag har ingen aning om hur bra uppdaten kommer bli, men ska försöka blogga när internet funkar!
_
Idag var jag i malung på Marken. Gick med familjen vilket är bra då man har sin egna bankomat med ;) Handla inge mer än brända mandlar tror jag det va. Jo en väska och foppatofflor. Dock ångrar jag att jag inte köpte en egentryckt tröjja. Skulle ha stått: Corona (L) Johanna. hm. Fick träffa Älsklings Amanda och Madde oxå. Vilket va behövligt!
Sen åkte jag till hagen där jag skulle rida två hästar. Men kan ju säga att mitt huumör var ( 10/10 ) glatt när jag gjorde i ordning ronna och (0/10) efter jag hade suttit på henne i mindre än en minut.
Jag orkar inte gå igenom detta igen. Det är så jobbigt när hon ska testa och låssas bli rädd till och med när det regnar? Jaja, iallafall så kunde jag som vanligt inte rida till 'paddocken' utan hon har satt en linje där hon absolut inte fick gå över. Hon vände och stack i väg i fullgalopp och då drev jag lika gärna på henne så hon inte ska få för sig att hon bestämmer helt. Sen fick jag sitta av och leda henne dit. Vilket tar 1-2 minuter men nu gick det 15-20 minuter. Hade tänkt och rida ut men hade ingen lust med det när hon hållde på så som hon gjorde. Tänkte hoppa lite, men gick inte det heller. Tänkte rida dressyr - men det gick inte det heller. Kunde knappt skritta runt ett helt varv innan hon blev rädd av att de spöregna. Inte vart det bättre när jag skulle leda tillbaka henne så, Wininna,Camillo och Corona galoppera och bocka som galningar då ronna ville hänga på. Då vart jag sur för hon takta hela tiden. Sen såfort jag röt åt henne visade hon ögonvitorna precis som jag tänkte slå henne. Haha sötist då. Som ni har tänkt ut blev det inte och rida Wininna eftersom det spöregna och jag hade shorts och ett linne på mig bara..
Inte blev de bättre när mamma sa en sak som gör så hela världen rasar samman oxå.
_
Ska försöka rida henne i morgon och då ska jag vara glad. Vill inte bara kunna gårunt och klaga på ronna, för de vill jag undvika men just sånna tillfällen går de inte och låta bli.
_
På tisdag kommer Amanda till mig. Och jag har bestämmt att bara hon ska få rida ronna hela tiden. Ananrs brukar hon rida halva ridpasset och jag sen men nu ska hon bara få rida ronna och jag ska ta kort och filma. Tror vi ska gå ner till älven sen oxå så hon får bada med henne.
sist när Amanda och ronna bada.
/ Johanna

Kommentarer
Postat av: Lina

Mysigt att bada med hästarna, mina hästar tycker inte om att gå längre en till knäna (:

2011-06-10 @ 22:44:50
URL: http://emiliaostlunds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0