Hemma.

Tisdag: Vi hoppade lite lydnadsövningar, vilket va jätte bra träning för mig och ronna. Fick inte stopp på henne så fick 'ta tag' i henne och säga till på skarpen. Vi travade först över ett par bommar. Direkt efter de skulle vi göra halt, sen fortsätta i trav över ett kryss( eller en sax som de kallas ) och sen vidare igalopp några steg sen stanna.
Dedär gick inge bra för oss, hon är så himla stark så hon känner inte när man ska göra halvhalter. Eller inte i galoppen. Annars lyssnade hon jättebra! Hoppade en liten bana oxå.
Onsdag: Tränade på oxer, trippelbarr och rätuppstående. Jätte roligt va de! Vi tränade först på lite travbommar, sen körde vi lite hinder i galopp oxå. Fick göra halt efter varje hinder så hon skulle lyssna bättre.. De gjorde hon tillslut. Lite envis eller vad? ;)



ser sur ut på vissa bilder, men de va för jag kände mig så jävla värdelös på att rida. höh


haha, min sits......................





Torsdag: Idag hoppade vi bana. Gick inge bra första gången ja hoppade, drev inte på ända till hindrern och hade dålig väg. Fick 12 fel tror jag det va. Andra gången gick de bättre. Vi har mycket att slipa på innan vi kan nå toppen men ja. Vi tar den tiden vi tar.

Sammanlagt: vart sur/ledsen efter varje ridpass men(!) har lärt mig så mycket på bara fyra dagar.
och gissa vem som sprang runt och runt i hagen när vi kom hem?

Bilder från dag 2 och 4 kommer senare. Kommer säkert från dag 3 då Linnea, madde och johanna ska skicka till mig.

Tack Amanda för bilderna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0