bilder

Idag så tog Micka kort när jag red, att ta sig till paddocken va ju en gåta kan man säga.

Hon skulle verkligen inte gå mer än några meter, sen vände och sig och stack iväg. Vände henne och hon vände ner i ett dike osvosv. Tillslut stack hon åt de motsatta hållet, då jävlar ska ni veta! Haha drev på henne och guud va förvånad hon vart. Hon trodde ju ja skulle sätta emot direkt. Men de gjorde jag såklart inte och ja det gick bra några meter efter linjen hon har satt.. Sen va de bara och börja om igen. Sen fick jag ett spö och då gick de bättre. Använde de inte så mycket utan peta på henne när de behövdes.. då vart hon lydig!
Fast de sluta ju att ja fick hoppa av och leda henne till paddocken. Men dock va hon fortfarande en bitch ifrån marken, försökte och slita sig och så. Men tur att hon har respekt ifrån marken iaf.
_
Sen eftersom vi har hållt på sådär i minst en halvtimme va hon ju uppvärmd. Eftersom hon har galopperat iväg mycket och travat och så. Så travade igång henne, sen efter några varv galopperade jag och ah.. efter uppvärmningen börja ja hoppa fram henne. Hoppade oxer och den slutade på en meter. Grymt nöjd!
Snyggt eller vad? haha film kommer snart. Men lova och inte klaga på min sits, vet redan mina brister.
/ Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0