dagen..


Wininna

Kändes faktiskt lite konstigt att rida idag, eftersom ja inte ridigt på en vecka. haha vet inte vrf, för de har det ju liksom aldrig gjort förut. aja..
Tog några småskutt på wininna idag. Gick väl sådär.. hon var verklig asstark, riktigt så stark har jag nog aldrig varit med om att hon varit. Men ja längtar verkligen tills jonas har klippt gräset nere på järde så att vi kan sätta upp en stor paddock. För det börjar bli lite jobbigt att bara hoppa på ett så litet utrymme. Vill kunna hoppa på fler hinder än 2. usch!

Sophia

Borstade och pysslade om henne lite först. Testade sen att lägga på schabrak och sadel. Bara schabraket gick ju bra, lite rädd var hon ju för det i början. Men de gick bra tillslut när hon fått lukta lite på de. Sadeln gick väl sämmre. Fick väl på den tillslut, men när johanna gick lite med henne när den låg på så gled den ju såklart av eftersom ja testa jämt med wininnas sadel. Och den är ju helt felanpassade på henne och när den gled av blev hon livrädd och kasta sig bakåt å sprang iväg. Fick väl tag på henne längst bort i hagen igen. Så jag avslutade med att klia henne en massa som hon älskar och så f
lyttade jag henne lite för tryck och så. Hon lyssnar verkligen super på när man leder henne och helt plötsligt vänder jag mig om och då tvärstannade hon, vilket wininna är lite trög på.. Stod å tuggade och njöt så ja tror hon lärde sig endel :)

/Mikaela


Kommentarer
Postat av: Malin

fin blogg, fina hästar!

2011-07-19 @ 21:59:17
URL: http://nyylund.blogg.se/
Postat av: Matilda

Önskar dig en bra start på en ny vecka! :)

2011-07-19 @ 22:55:54
URL: http://matildas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0