..

Tycker jag är rätt awesome som lyckas hålla statisitken uppe!
Tänkte skriva om vad jag tycker om att 'gamla' hästar ställs av och förmodligen blir prommenadhästar.
__
Bara för att en häst är 20 år, betyder det inte man kan tävla den då och då. 
Man kan självklart rida den, som vanligt. Bara för den når en viss ålder så betyder det ju inte att den inte kan ridas lika hårt? Precis som när man är 30 år så kan man inte cykla för man är för gammal för de?
En del kan ju bli 'unga på nytt'
När en häst uppgår en viss ålder. Tex 20 då.
Så burkar folk låta dom bara gå prommenader? Vad är det för liv om hästen vid 19 år åldern har gått normala hopp/dressyr/fälltävlans osv pass?
Skulle va förståligt om hästen vid 26 års ålder ställs av och blir prommenad/sällskaps häst, men inte vid 20?!
Något jag aldrig kommer förstå, om hästen TRIVS att bli tränad så, då ska dom väl fortsätta tills dom känner att hästarna inte orkar riktigt och ta lugna pass.
Vissa hästar tycker om att ta de lungnare vid den åldern till och med när dom är 15.. ja åldern spelar ingen roll egentligen.
_
Något jag aldrig kommer förstå :(
/ Johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0