Uffemylittleboy.blogg.se Gästbloggare nr 2

Hej allihopa! :) 
_
Jag heter Stina Hedström och jag ska gästblogga på skooogsmullarna ! Jag är 13 år (14 iår) och har två ponnies, en shettis valack på 15 år som heter uffe emm och en lippizaner valack på 19 år som heter Pluto amigo. 
Mitt största intresse är ju såklart ridningen och hästar, och det jag håller på med är ju dressyr,hoppning,NH och trickträning :) 
_
Uffes trick:
vart sitter svansen
puss
buga
_
Amigos trick:
vart sitter svansen
påbörjan till puss
_
jag kan lära er hur man lär hästen ''vart sitter svansen'' :) (det funkade för mig , inte säkert att det funkar för er, så skyll inte på mig)
_
steg 1: Du måste ha godis i fickan, eftersom det hjälper , så hästen fattar att han/hon får godis om den gör så. (kanske bara i början, sen kan dom ju det utan godis) 
steg 2: Se till att hästen inte gör något annat som t.ex äter gräs, för det förstör koncentrationen!
steg 3: Ställ dig lite bakom bogen, och peta lite på magen. Visa hästen att du har godis i handen och se till att han/hon följer godisen bakåt, och säg ''vart sitter svansen?'' när huvudet är vid din hand,och ge sen hästen godisen. 
_
Kom ihåg! att du måste träna båda sidorna, och gärna nån gång per dag, för annars glömmer dom lätt. 
_
det var allt för mig :) Men ni får lite bilder också! :)

_

Jag finns på http://uffemylittleboy.blogg.se om ni vill läsa mer om mig och mina hästar !
Tack Stina.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0