Slut.

Idag har Ronna fått sin vacinasions spruta, hon va lite rädd när hon stack in den men det gick ju fort så ja.. Bara om hon får äta gräs efteråt så dör hon nog inte ;) Haha.
Så får inte rida på 2 dagar nu. Men ja ska ut på lite prommenader och så.
_
Har ridit Chivaz oxå. En häst jag ska rida lite till hösten/vintern/våren. Han är en unghäst på 6 år? eller? eller om de va fem.. har ingen koll. Inte så utbildad men min vän Ellinor som äger han utbildar han för full. Så han är självklart mycket mycket bättre utbildad än sist jag red han. ( och det va i juni någon gång, så vilket bra jobb hon har gjort!)
Men hon bor inte här på heltid utan har hästen hos en tjej som är för lång och rida. Tycker inte jag är så lång på han även om han är C ponny. Han är korsning mellan Varmblod och shettis? eller va de va. Så ska försöka 'satsa' på att få han lyssna på skänkeln mer, utan att använda sporrar. Så ah de blir as bra dehär
_
Till helgen va de meningen att jag och ronna skulle till min vän. Men så blev de såklart inte. Så ja drar dit själv så får ronna vila i några dagar. Men Micka är så snäll och tar hand om henne dom dagarna iaf.
Gissar på att jag har en ponny och banta sen när ja kommer hem?....
fail bild ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0