riida

Inge flyt idag kan jag ju säga. De börjar med att jag hänger wininnas sadel vid grinden ( hon har sadel skydd på sadeln) Och så kommer wininna och kliar sin bog där på. Såklart så satt de flugor/myggor på henne just när hon klia sig så det vart typ blod på skyddet, inte så mycket men ändå. Hann inte hindra henne heller. Fast det går och ta bort med vatten så ska göra det i morgon hade jag tänkt.
Sen när jag ska sadla henne så har jag glömt sadelgjorden. Då åkte vi till stallet och fick byta. Fast tog sadeln och tränset till Ronna ist för jag vill erida wininna barbacka. Tycker jag jobbar såå mycket bättre utan sadel.

_
Red ronna med Rosie och Svarten idag igen. Vi red på 'banan' idag oxå. Gick bättre än igår, även om jag inte red så länge. Tyckte det räckte när det gick som bäst.
Ställde hon utåt och inåt, serpentiner och volter och snetigenom. Gick jätte bra. Övade på och byta galopp i snett i genom, ökade i traven. Stanna-backa-framåt i serpentinerna. Stor - liten volt.
Men.. ronna skvatt för något, och Svarten med sammtidigt. Vilket gör att båda blir rädda för något och typ skuttar iväg, innan jag hinner blinka står (!!!) jag nere på marken och undrar vafan de va som hände, haha! Rosie höll på och ramla av hon med.. hon hamna på halsen sa hon, jätte nära öronen.
Knäppis hästar vi har.

Sen red jag wininna, gud vilket häst säger jag bara. Hon är så himla rolig och rida, har ALDRIG gått så här bra när jag har ridit henne. Riktigt nöjd med henne, tog bara en raksträcka galopp och upptäckte att vi inte skulle galoppera något idag. Tränade på skänkelvikningar, volter och lite tempo växlingar.
Ett år gammal bild<3
/ johanna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0