Gästbloggning

Jag fick förfrågan av Johanna om jag ville gästblogga och tänkte ge det ett försök.
Jag heter Amanda och är 16 år, jag tänkte berätta lite om min ridhistoria och vad jag håller på med nu för tiden.

Den första hästen som gjorde ett väldigt stort intryck i mitt liv var Gameboy, ett stort gotlands russ på 136 cm.
Han stod som en ridskole häst och jag började rida honom ganska mycket och vi började tävla dressyr.
Sedan hyrde jag honom några sommrar och vi blev ett riktigt Team, han lärde mig att kämpa och att verkligen rida.


Dom första åren hoppade vi mest, tillslut insåg vi att dressyr var våran starka sida.






Lånade honom till en hoppträning 2010, inte ridit honom på ett år och är alldeles för lång men det känndes i mitt hjärta ska jag säga.
Efter många fina år tillsammans så var det bara att inse att jag började bli för lång för honom, det var vid det laget vi började prata om Egen häst. Jag slutade rida Gameboy 2009 och började leta egen häst.

Jag åkte och provred några hästar men fastnade för häst nr 3, ett svart D-ponny sto med ett öga. Så det var ponnyn jag köpte och jag är säker på att ni känner henne vid det här laget. Självklart var det Corona jag köpte.
Ibörjan trodde jag att det aldrig skulle funka. Jag skrek, grät för det mesta. Men efter några månader var det som om något slog runt i hennes huvud och vi blev världens bästa vänner. Allting ramlade på plats.


Hon är ingen lätt ponny, det gäller att göra allt på hennes vilkor. När man väl gör det, flyger man över 130 hinder utan tvekan. Hon har verkligen det där lilla speciella.







Vi tävlade Hoppning upp till LB och en gång dressyr (LB). Sedan började jag 9an och tiden räckte inte till då jag brann för ett annat intresse också, Hundar. Därför gjorde jag det ända som känndes rätt, Jag sålde Corona till Johanna. Efter det slutade jag rida och nu tävlar jag med mina hundar och tycker i efterhand att jag gjorde ett bra beslut då hundarna är mitt största intresse.


Detta var en liten kort version om min tid med hästar. Om ni vill läsa mer om mig och min hundträning kan ni gå in på min blogg Teamvovve.blogg.se
/ Amanda Wikstrand

Kommentarer
Postat av: Nicholai von Benzon Hollesen

Tack för din kommentar och de fina orden!

Tusen tack för att du läser min blogg!

Kram Nicke!:)

2011-07-12 @ 00:46:24
URL: http://nicholaihollesen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0