framsteg


Det känns verkligen att sophia har börjat vänja sig med att ha folk omkring sig som klappar en å håller på med en, för hon är inte alls lika rädd av sig längre. Eller jo smått rädd är hon ibland, men ja menar för att vara en häst ´som blivit misshandlad förut så tycker ja att hon är sjukt duktig och är villig att lära sig nya saker. I henne takt förstås. Men som jag, jag skulle nog aldrig kunna lita på nån av samma "art" som misshandlat mig. äsch, hoppas ni förstår.

Idag har vi ridit ut, inte bara jag och johanna.. Utan sophia var också med som handhäst! :D Första gången hon fick bli med på en uteritt. Han bara testat ha henne som handhäst en gång förut. Och jag kan fortfarande inte släppa hur duktig hon är. Hon går supersnällt bakom/brevid, förutom när johanna råkar komma förbi med corona, då blir det läskigt att gå sist så då stannar hon. Men annars går hon med utan några tvivel, typ som om hon alldrig skulle ha gjort nått annat. Blir bara så förvånad eftersom hon var ju knappt van att gå i grimmsakft över huvud taget när ja fick henne..
aja, imorn kommer veterinären också. Måste besikta sophia för att få försäkra henne. Får inte annars eftersom hon är en import. Jag gruvar mig riktigt mycke, eftersom ja vet att det är svårt att lyfta hovarna på henne.. Mycket dyrare är det att ha försäkring på henne också, bara för att hon är av den rasen..

Tråkigt inlägg, men så ärä när ja inte känner mig alls motiverad till att blogga.

/Mikaela


Kommentarer
Postat av: Amanda

Besiktade du henne inte innan du köpte henne? :)

2011-07-25 @ 19:12:00
URL: http://teamvovve.blogg.se/
Postat av: Johanna

blev hon misshandlad av dom du köpte henne av ? :)

2011-07-25 @ 23:02:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0