Ridning betyder inte allt?

Att ha häst för mig, innebär inte bara och rida.
Det är många som tar tillfället i akt när dom har häst och bara rider. Jag funderar skarpt på att bara rida ronna 3-4 gånger i veckan och göra andra skojiga saker. Typ som gå på prommenad, tömköra ( hehe micka köpte en tomkörningsgjord som ja ska låna har ja bestämmt. hehehe (a) ) longera och leka i paddocken.
Att ha häst för mig, innebär inte bara och rida.
Det är många som tar tillfället i akt när dom har häst och bara rider. Jag funderar skarpt på att bara rida ronna 3-4 gånger i veckan och göra andra skojiga saker. Typ som gå på prommenad, tömköra ( hehe micka köpte en tomkörningsgjord som ja ska låna har ja bestämmt. hehehe (a) ) longera och leka i paddocken.
_
Jag har ändrat uppfattningen helt om att ha häst. För mig i början kändes de bara att man utvecklades mycket bättre om man red mycket oftare. Att dom fick mycke mer muskler när dom rids osv. Men så är de ju inte, ellerhur?
Man får ju mycket mera förtoende till hästen om man arbetar mycket ifrån marken. ( nej jag är ingen Nh nörd ) Utan jag kör inte 'nh' som alla säger utan ja kör mitt eget race.
Många tycker jag är dumma i huvudet som rider så lite i veckan.. men är ja dum i huvudet bara för jag tycker att ridningen inte är allt?
Dom har inget att lägga sig i i. För jag gör vad jag vill med min häst?
Så här kan de se ut när ronna har haft mig på ryggen ett tag:


( dääär slutade blogg.se samarbeta med mig )
Men iaf så brukar de se ut sådär när jag har ridit henne mycket utan att arbetat ifrån marken.
ovisad bild :' )
såhär kan man göra när man har ridit lite mindre och markarbetat massor.
Ridning betyder inte allt för mig. Det är hästen som betyder.

/ Johanna

Kommentarer
Postat av: eeeväälleeääjjna

bra skrivit jojojojojohanna!

2011-08-08 @ 23:09:08
URL: http://ponnyfjantarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0