ridlektion på skoltid


NEJ nu ska jag bättra mig!

Igår va första gången jag red på skoltid i torsby eftersom jag har valt ridning på inviduella valet, å det känns helt awsome att rida på skoltid!
Red söjänta en norsvenk. Men hon var inte alls som ja trodde å rida, trodde hon skulle vara superseg men det var hon ju inte. Så det gick helt okej å rida henne, hittade många "knappar" och tyckte ja lyckades ganska bra på å få henne gå på tygeln. Vi red dressyr och gick igenom lite ridvägar så som snett igenom, vända rätt upp och byte av volt. Inga konstigheter så sett. Söjänta va asskön att sitt ner på i traven så de va ju bra, känns som om man kan tänka på så mycke mer då å inte bara på hur skumpigt det är. Ska ha sö nästan gång också så det känns ju bra för nu vet jag ju någorlunda hur hon är och hur ja ska gå till väga.

haha, kan fortfarande inte sluta se det lustiga i hur ridläraren kunde fråga mig om jag ville ha dixie ist. Dixie är ju en liten b-ponny och väldigt nätt i modellen, hon fråga även om ja ville rida ceasar ist. Han är väl något grövre i modellen men han är ju också en b-ponny? en welsh mountain. Såklart att ja sa till ridläraren att jag är för stor för båda! haha.


söjänta


lilla dixie


lilla ceasar

         


Kommentarer
Postat av: Anonym

ceasar är en c-ponny och welsh av cobtyp ;p

2011-08-30 @ 19:43:41
Postat av: Mikaela

Sv; aha, han ser typ ut å va b-maxad b. Är på tok för stor för honom iaf :p

2011-08-30 @ 22:41:38
URL: http://skooogsmullarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0