Wininnas tid hos mig lite kortfattat..


Tänkte berätta lite hur wininna var i början när hon kom till mig och hur hon har utvecklats.

När hon först kom tillmig kunde hon nästintill inte ett dugg. Köpte henne på hösten och sommaren innan där hade hon inte varit igångsatt utan gått med hennes föl hela sommaren. Så när ja skulle sätta igång henne hade hon inga muskler alls och var verkligen inte alls rolig att rida, särskilt inte för mig som bara var 13år och det var min första häst. Minns att jag blev rädd för att galloppera på henne ett tag eftersom hon sparkade bakut hela tiden. Men tillslut när hon fått lite muskler så slutade hon med det och jag började hoppa henne lite försiktigt med henne. Riktigt lågahöjder blev det eftersom jag var rädd för att hoppa efter en sak som hände när jag gick på ridskola. Och hoppa de kan ja lova att det var hon inte så värst bra på i början! Vägrade lite titt som tätt med mig, så ja minns att jag tyckte det kändes som att hon inte ville hoppa med mig, haha. Därför ville jag ofta att lisa skulle hoppa med henne eftersom med henne vägrade hon inte med. Men tillslut när jag lärt känna wininna bättre och blivit lite tuffare så vågade jag hoppa lite högre höjder, minns när jag hoppa 80 för fösta gången. Blev verkligen asstolt!

Men iaf.. Åren gick och wininna musklade upp sig riktigt fint och jag lärde mig verkligen lita på henne. Nu i efterhand tycker jag verkligen att jag gjort ett asbra jobb med henne, kunde inte ha köpt en bättre häst.
Fick ju höra några gånger i början att vissa tyckte verkligen att det var en dålig förstahäst och att dom aldrig skulle ha köpt en sådan häst. Men det kan jag ju bevisa nu att dom har fel, wininna är det bästa köp jag någonsin gjot i hela mitt liv. All blod, svett och tårar var hon värd!

Slänger upp några år gamla bilder på wininna lite senare idag så ska ni verkligen få se hur stor skillnad det är på henne.

         


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0