rida

Eftersom jag håller på att göra film av gårdagens ridpass av ronna så kan jag skriva vad jag har gjort idag!

Idag när jag kom ner till hagen ropade jag på corona. Hon gnäggade och gick emot mig. Blev så himla glad! Tog med henne upp till stallet där borstade jag henne och vi stod och mös. Vi red ut, och GUD vad lycklig jag blev att det funka. Jag var så himla glad och stolt över Corona.

För er kanske det låter konstigt att jag är överlycklig för att det gick att rida ut? Men för mig är det ett stort steg. Corona vill inte ridas ut själv på. Hon krånglar något så otroligt och är så stönig som det går att bli. Hon ska ha rätt ;) Men iaf så skötte hon sig kanoners och blev såklart spänd när vi skulle galoppera och ville inte alls gå ett steg till sen. Men jag vet varför nu, några meter längre bort var det campare där och hade tänt en brasa så de va väl det hon kände. På hemvägen var hon ootroligt spänd men det gick tillslut!

Red samma runda med wininna och det gick jättebra.

Älskade hästar!




/johanna

Kommentarer
Postat av: hanna

hej, odsen är nog inte så stora att ni ser detta då ni inte har uppdaterat på ett tag.. men fick bloggen länkad av en tidigare ägare till wininna, jag äger wininnas avkomma finally, heeh :) hanna

2013-07-30 @ 00:44:20
URL: http://hannaadventure.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0